Épp akkor nem tölt a telefonod, amikor a legnagyobb szükséged lenne rá? Hamarosan lemerül a telefonod, de pont nem működik a töltő? Jellemzően ezekben a pillanatokban mindenkit elönt a pánik, de ne aggódj, ebben a cikkben összeszedtünk néhány egyszerű megoldást a problémára.
Mielőtt elolvasnád a “Miért nem tölt a telefon?” cikkünket, fontos leszögezni, hogy számtalan oka lehet annak, hogy nem tölt a telefonod. Ha az iPhone vagy Samsung telefon nem tölt, nem kell azonnal kétségbeesni. Néhány problémát te magad is meg tudsz egyszerűen, szakértői segítség nélkül oldani. Ezek a leggyakoribb, a töltéssel kapcsolatban felmerülő problémák:
- A kábel, a konnektor vagy az adapter meghibásodott
- Piszok ragadt a telefon töltőbemenetébe
- Régóta nem frissítetted a szoftvert
- Bizonyos applikációk megakadályozzák a töltést
Most nézzük végig lépésről lépésre az okokat, amiért a telefon nem tölt. A legegyszerűbb októl a legbonyolultabbig átveszünk minden eshetőséget.
Problémák vannak a telefon töltőjével
A legelső dolog, amit érdemes ellenőrizni, ha nem tölt a telefon, az maga a töltő.
- Eredeti töltőt használsz? Habár a töltő úgy néz ki, mint az eredeti, hacsak tényleg nem az eredeti töltőről van szó, ami a telefonnal érkezett, sosem fog úgy működni, mint az eredeti, gyári töltő.
Az eredeti és az utángyártott töltő között hatalmas különbség lehet, pláne, ha a töltés sebességéről van szó.
Ezért mi mindenképpen azt javasoljuk, hogy az akksi élettartamának megőrzése érdekében igyekezz mindig az eredeti töltőt használni. Az utángyártott eszközök gyorsabban leszívják a telefon akksiját, mint azt gondolnád.
- Megsérült az eredeti töltő? Ellenőrizd a kábelt, az adaptert és a bemenetet is, ha teheted. Bármilyen sérülés, repedés okozhat problémát, tehát ha sérült a töltő, ne használd tovább.
- Más eszközöket sem tölt a töltő? Ha van a közeledben hasonló telefon, nézd meg, hogy töltődik-e a te töltődet használva.
- Az eredeti töltő egy régebbi telefonhoz volt. Abban az esetben is, ha eredeti iPhone, Samsung vagy más márkájú töltőd van, nem ajánlott a régi készülék töltőjét használni. Más szóval, ha az új iPhone 11-ed szeretnéd tölteni, jó eséllyel nem fog az iPhone 7 töltőjével működni.
- Keress másik konnektort! Ha megbizonyosodtál arról, hogy nem a töltő a probléma, keress egy másik konnektort, hiszen könnyen lehet, hogy a konnektorral van baj.
Ha végigmentél minden felsorolt lépésen és még mindig nem tölt a készülék, ideje tovább menni és alaposan szemügyre venni a készüléked.
Eltömődött a töltő bemenet
Nem számít, hogy mennyire vigyázol a telefonodra és milyen gyakran tisztítod, a piszok bármikor utat talál a készülék töltő nyílásához. Foszlányok, por és piszok nagyon könnyen belemegy a nyílásba, ahova a töltőkábelt kéne dugnod.
Ez megakadályozza a töltőkábel megfelelő csatlakoztatását az aljzaton keresztül, ami lehetetlenné teszi a telefon megfelelő töltését. Így tisztíthatod meg a töltőportot anélkül, hogy a telefon károsodását kockáztatnád:
- Kapcsold ki a készüléket! Soha ne tisztítsd a telefont bekapcsolt állapotban!
- Alaposan vizsgáld meg a bemenet környékét! Ha lehetőséged van rá, használd egy másik telefon vakuját, hogy alaposan megvizsgáld, van-e por és kosz a nyílásban.
- Tisztítsd meg a piszkos részeket. Fújj bele óvatosan a töltőnyílásba, amíg fel nem lazulnak a kosz darabok, esetleg használj egy kozmetikai pálcikát, amivel alaposan ki tudod pucolni a lyukat.
A Rejoy.hu-nál minden telefon átvizsgálásakor igyekszünk megbizonyosodni arról, hogy megfelelően ki lett tisztítva a töltő nyílás, hogy a tökéleteshez közeli, már-már hibátlan telefont kapj kézhez.
Vízbe esett a készülék
Ha a készülék nem töltődik, miután vízbe esett vagy vizes lett, érdemes megvárni, amíg teljesen kiszárad.
A töltő érzékelni fogja a legapróbb vízcseppet vagy nedvességet is és nem fogja engedni az áramátvitelt. Ez egy biztonsági funkció, hogy megakadályozza a készülék károsodását, korrodálódását.
A nedvesség nagyrésze egy-két órán belül megszárad, ha egy nedvességtől mentes, de nem közvetlenül napos helyre teszed a készüléket.
A Rejoy.hu-n arról is írtunk már korábban, hogy mit tegyél, ha vízbe ejted a telefonod és hogy szárítsd ki a leggyorsabban.
Ha végigmentél a cikkben felsorolt összes lépésen és úgy érzed, teljesen kiszáradt a telefon, de továbbra is azt jelzi a készülék, hogy vizet érzékel, egyszerűen csak kapcsold ki és indítsd újra a készüléket.
Ha pedig a telefonod annak ellenére sem tölt, hogy végigmentél az összes korábban felsorolt műveleten, azt jelentheti, hogy a telefon szoftverével van a probléma. Amennyiben ezt tapasztalod, kövesd ezeket a lépéseket:
Az USB-tárt ki kell takarítani
Mivel a közelmúltban kipróbáltuk a Samsung Galaxy Note 10 Lite-ot, összeszedtük néhány print screene-t, hogyan ürítheted ki az USB-gyorsítótárat:
Nyisd meg a telefon beállításait (Beállítások) és az alkalmazásokat (Alkalmazások, Alkalmazások). Válaszd a jobb oldali gombot a rendszer alkalmazások megjelenítéséhez. Nyomd meg az OK gombot, majd keresd meg a keresési funkcióval vagy görgess lefele, amíg el nem éred az USB beállításokat. Kattints a Tárhely, majd az Adatok törlése és a Gyorsítótár törlése elemre.
Miután sikerült törölni a gyorsítótárban és az adatmemóriában rögzített összes adatot, indítsd újra a telefont és a töltési problémák egy csapásra meg is szűnnek.
A telefon újraindítása szükséges
Ha továbbra is problémás a telefon töltése, érdemes újraindítani, hiszen akár ez is megoldhatja a fennálló problémát.
Kapcsold ki és várj 10 másodpercet, majd csatlakoztasd egy töltőre és nyomd meg a főgombot és a hangerőszabályzó alsó gombját. A gombok helye telefononként eltérő lehet, de ez a leggyakoribb elhelyezkedés.
Nem lett frissítve a telefon
A szoftverfrissítések időről időre elérhetők, attól függetlenül is, hogy milyen készüléked van és érdemes rendszeresen frissíteni. Ha azonban lemaradtál a legutóbbi updateről, könnyen lehet, hogy ez áll a telefon megfelelő töltésének útjában.
Nyisd meg a Beállításokat és keresd meg a Szoftverfrissítés lehetőséget. Ha tudod telepíteni a legutóbbi szoftvert, ne habozz! Így tudod updatelni a telefonod:
Ha a telefonon megjelenik a Szoftver frissítve üzenet, de a telefon továbbra sem töltődik, akkor a hiba hátterében nem a szoftver áll.
Megsérült a telefon
Bármilyen aprócska ütődés meghibásodáshoz vezethet a telefonban. Ha problémád van a töltéssel, a legjobb, ha megvizsgálod a töltőt, hogy találsz-e esetleg sérülésre utaló nyomokat.
Dugd be a kábelt az adapterbe és nézd meg, hogy nem lazult-e meg a csatlakozó. Ha esetleg megsérült az USB csatlakozó, a legjobb amit tehetsz, hogy feltöltöd a Rejoy.hu-ra és veszel egy új telefont, ami majdnem olyan, mintha új lenne. A szakértői csapatunk amint lehet, megcsinálja a telefont és fel is rakják az oldalra.
Ha a telefon az összes felsorolt megoldás ellenére sem tölt, nincs más megoldás, mint a vezeték nélküli töltés. Persze ez csak akkor jelent megoldást, ha a telefonod kompatibilis vezeték nélküli töltőkkel. Ha minden adott, bizonyosodj meg arról, hogy a vezeték nélküli töltő megfelelő helyére rakod a telefont.
Hogyan hosszabbítsd meg a telefonod élettartamát?
Lezárásként szeretnénk néhány tippet adni annak érdekében, hogy minél tovább kitűnően működhessen a telefonod akkumulátora.
- Ne hagyd, hogy a telefonod teljesen lemerüljön és soha ne töltsd fel 100%-ra. A készülékek komfortzónája jellemzően 20% és 80% között van.
- Zárd be a háttérben futó appokat, hiszen ezek szükségtelenül szívják le a telefon akksiját.
- Kapcsold ki a Wifi-tt, a Bluetooth-t és az adatforgalmat, ha nem használod őket.
- Tartsd a fényerőt alacsonyan és használd az éjszakai módot. Ez a módszer nem csak a telefon akksiját védi, hanem a szemet is.
- Használd az Energiatakarékos módot. Az Android és az iOS készülékeknek is van energiatakarékos üzemmódja, amit azért nagyon jó, mert automatikusan leállítja az energiafaló programokat, mint például a CPU, az értesítések, az emailek és a fényerő.