A közösségi média platformok előretörésével és az influenszer mint foglalkozás megjelenésével egyre több fiatal álmodik arról, hogy maga a tartalomgyártás legyen a munkája. Az első digitális véleményvezérek a hírességek – színészek, sportolók, műsorvezetők – soraiból kerültek ki, manapság viszont már szinte bárkiből lehet népszerű influenszer.
Az influenszer a legnépszerűbb karriercélok között
Amíg néhány éve az otthon végezhető telefonos munka még sales hívások lebonyolítását jelentette, most telefonos munka alatt videók készítését és posztolását értjük – akár az aznap elfogyasztott reggelinkről. Ha a TikTok vagy Youtube videókat böngészve sokszor eszedbe jutott már, hogy neked is menne a tartalomgyártás, segítünk!
Ebben a cikkben összegyűjtöttük a válaszokat a titkos kérdésedre: “Hogyan legyek Youtuber?”
Melyik platformokkal érdemes kezdeni?
TikTok
A TikTok jelenleg a világ egyik legfelkapottabb videómegosztó platformja, a felhasználók száma pedig még mindig rohamosan nő. Bár a Facebookon és Instán megjelenő szülői generáció elől menekülő fiatalok csatornájaként indult, mára már mindenféle korosztály videója megtalálható itt a legkülönfélébb témákban.
Talán a legegyszerűbben meghódítható platform: mindössze egy okostelefonra és egy igazán jó ötletre van szükség. A kezdetekkor az sem baj, ha a videózás alapjai sincsenek a tarsolyodban!
Youtube
Vlog indítása esetén a telefon mellett jól jöhet egy jobb minőségű kamera és megbízható mikrofon, illetve nem árt, ha van némi tapasztalatod a videóvágás területén.
De ezek hiánya se tántorítson el: a Youtube Shorts felületén például TikTok-szerű, rövid videókat készíthetsz, vagy az okostelefonod kitámasztva, állványra helyezve is használhatod kameraként. Ne feledd, hogy minden influenszer volt egyszer kezdő! Viszont, ha a kreativitásod megélése mellett te is a telefonos otthoni munka modern verziójában gondolkodsz – magyarul szeretnél pénzt is keresni a videóiddal – érdemes inkább hosszabb tartalmakat készítened!
Facebook, Instagram
Azért róluk sem szabad megfeledkezni! Hazánkban az Instagram továbbra is rendkívül népszerű: mostanában a legfelkapottabbak a humoros fotókat posztoló profilok. A legjobb minőségű képek eléréséhez számos ingyenes képszerkesztő app áll rendelkezésedre!
Mire lesz szükséged a telefonos tartalomgyártás során?
Hogyan legyél TikTok sztár?
Azt már tudod, hogy akár egy szem telefonnal és kreatív ötlettel is hódíthatsz! Maga a felület rengeteg hasznos funkcióval segíti, hogy influenszer váljon belőled: videóvágóval, különböző filterekkel, sőt, még kezdetleges képszerkesztésre is lehetőséget ad. Bevételre alapvetően a reklámokból tehetsz szert, de amint elég magas nézettséget érsz el, a szponzorok is könnyen meg fognak találni!
Hogyan legyél Youtuber?
Ha még nincs kamerád, ne búsulj, próbálj szerencsét a Youtube Shorts-ra feltöltött telefonos videóiddal, vagy szerezz be egy kiváló kamerával rendelkező okostelefont és támaszd ki!
Milyen telefont érdemes beszerezni?
Az elsődleges javaslatunk egy újabb generációs iPhone, ugyanis jelenleg az ő kameráik a legjobbak a piacon! Ha alacsonyabb a kereted, akkor sincs nagy baj, a Xiaomi telefonok és a Huawei telefonok között is találhatsz nagyon jó minőségűeket. Nálunk mindhárom márkából jó áron válogathatsz!
Hogyan zajlik a tartalomgyártás folyamata?
Először is találj ki egy ötletet a videódnak!
A humoros tartalmak például nagyon felkapottak mostanában, de ha a vlogolás mellett teszed le a voksod, a főzéstől az utazáson át az edukációs tartalmakig bármilyen hobbidat vagy szívügyedet választhatod vezértémaként! Az sem árt, ha vagy magában a témában, vagy a stílusodban van egy csipetnyi eredetiség!
Ezután készítsd elő a készüléke(i)d egy videóra!
Például ügyelj arra, hogy biztosan működjön a mikrofonod és a kamerád! Készíthetsz egy tesztvideót is, ahol ellenőrizheted, minden simán ment-e. A forgatással nem ér véget a leendő influenszer munkája! Most következnek a képszerkesztő alkalmazások, illetve a videóvágás. Ha elégedett vagy az eredménnyel, jöhet is a profil létrehozása és az első videó publikálása!
Legyél türelmes!
Már egy napja feltöltötted az első videód, mégsem kopogtat az ajtón egy nagy italmárka sem, sőt, a rajongók sem bombáznak imádattól csöpögő üzenetekkel? A legtöbb influenszer sok időt és energiát szánt a videóira, mire elég követőt szerzett az ismertséghez.
Azt javasoljuk, legyél te is türelmes, készítsd rendszeresen a tartalmakat, és folyamatosan vizsgáld meg, tudnál-e még valamit javítani, fejleszteni rajtuk? És ne feledd, hogy még ha nem is te leszel a kedvenc kávémárkád következő arca, a videók forgatása közben rengeteget tudást szerzel szerkesztésről, vágásról, dramaturgiáról, marketingről, amiket bármikor hasznosíthatsz!