Nagyon elfoglalt ember vagy, aki naponta több tucat hívásra használja telefonját? Ez azt jelenti, hogy a hívásvárakoztatás funkció nagyban megkönnyíti a munkád, mivel pont olyan emberek számára készült, mint te. Használatával nem fogsz lemaradni egy hívásról sem, és mindig tudni fogod, hogy ki próbál kapcsolatba lépni veled, még akkor is, ha épp egy másik beszélgetésben veszel részt.
Azt, hogy pontosan mit jelent a hívásvárakoztatás funkció, hogyan aktiválhatod a telefonodon, különösen, hogy milyen előnyökkel jár, ebből a cikkből megtudhatod.
Mi az a hívásvárakoztatás?
A hívásvárakoztatás egy olyan funkció, amellyel minden okostelefon rendelkezik, modelltől és gyártótól függetlenül, és amely lehetővé teszi a második hívás fogadását vagy elutasítását, miközben az első telefonbeszélgetést aktívan tartjuk.
Vagyis a hívásvárakoztatás engedélyezése tulajdonképpen olyan, mintha saját titkárod lenne, aki két vonalat használ a hívások kezelésére.
Mit csinál a hívásvárakoztatás funkció?
Először is, a hívásvárakoztatás funkció értesít, ha egy második hívó fel akarja venni veled a kapcsolatot. Ha beszélgetés közben sípoló hangot hallasz a telefonodon, akkor láthatod a telefon kijelzőjén, hogy kitől érkezik hívás közben bejövő hívás a másik vonalon, vagy megnézheted az okosórádon is, persze csak, ha használsz ilyet.
Ebben a pillanatban több lehetőség áll a rendelkezésedre:
- befejezheted az aktuális hívást, hogy átvedd a várakozót;
- az első hívót tartásba helyezheted, a másodikat pedig fogadhatod;
- képes leszel az aktuális beszélgetést aktívan tartani, és visszautasítani a második hívást, akár önmagában, akár előre meghatározott üzenet küldésével (pl. nem tudok beszélni, azonnal hívlak);
- váltogathatod a két a hívást, tartásba helyezve azokat;
- két hónap után konferencia hívást is létre tudsz hozni a két hívóval.
Ha úgy döntesz, hogy az első hívót tartásba helyezed, az tartásban marad mindaddig, amíg el nem döntöd, hogy visszatérsz-e a beszélgetéshez. Ezenkívül a hívásvárakoztatás funkcióval zsonglőrködhetsz a hívások között, és biztos lehetsz benne, hogy a két hívó nem fogja hallani egymást, vagy semmilyen módon nem kommunikál egymással, ha úgy döntesz, hogy különválasztod a hívásaikat. Ugyanakkor, dönthetsz úgy is, hogy a két beszélgetést “egyesíted" egy konferencia hívásba.
Jó tudni, hogy bármikor lemondhatod a hívásvárakoztatás funkciót. Ez hasznos lehet a számodra, ha egy érdekes vagy fontos beszélgetés kellős közepén vagy, és nem szeretnéd, hogy megzavarjanak. Ha a hívásvárakoztatás le van tiltva, a hívók foglalt jelzést hallanak, vagy közvetlenül a hangpostára küldik, a telefon beállításaitól függően.
Ugyanilyen fontos lehet az az információ, hogy a hívásvárakoztatás funkció csak két bejövő hívásra érvényes. A harmadik hívó foglalt jelzést fog hallani, hangpostára küldi, vagy más módon irányítja át a telefon, attól függően, hogy a foglalt jelzés beállítása mellett milyen egyéb funkciók vannak aktiválva a készülékeden.
Hogyan lehet aktiválni a hívásvárakoztatás funkciót?
Függetlenül attól, hogy milyen telefont használsz, a hívásvárakoztatás funkció nagyon egyszerűen aktiválható.
Íme a hívásvárakoztatás bekapcsolása lépésről lépésre:
Samsung hívásvárakoztatás / Android hívásvárakoztatás
Ha Samsung telefont vagy bármely más Android-eszközt használsz, nyisd meg az okostelefonod hívás alkalmazását. Kattints a három pontra a jobb felső sarokban, majd kövesd a lépéseket:
Beállítások -> Kiegészítő szolgáltatások -> Hívásvárakoztatás -> aktiváld a gombot
Amint engedélyezed a hívásvárakoztatást Samsung vagy Androidos készülékeden, telefonod máris készen áll két hívás kezelésére.
iPhone hívásvárakoztatás
Ha az Apple telefonok rajongója vagy, a hívásvárakoztatás funkció aktiválásához iPhone készülékeden csak meg kell nyitni a Beállításokat, és követni az alábbi lépéseket:
Telefon -> Hívásvárakoztatás -> aktiváld a gombot
Hívásvárakoztatás Vodafone / Yettel / Telekom
Ha kíváncsi vagy, hogyan aktiválhatod a hívásvárakoztatás funkciót a Yettel, a Telekom, vagy a Vodafone hálózatán, fontos tudnod, hogy a válasz ugyanaz, függetlenül attól, hogy melyik hálózatot választottad.
Fontos megjegyezni, hogy amikor aktiválsz egy előfizetést vagy átviszed a számod egy új hálózatra, a hangposta alapértelmezés szerint engedélyezve lesz. Ez azt jelenti, hogy amikor egy második hívást kapsz, miközben az első beszélgetésben veszel részt, a második hívást automatikusan átirányítja a készülék a hangpostára.
Ha ki szeretnéd kapcsolni ezt a funkciót, és hívásvárakoztatásra szeretnél váltani, írd be a ##20# kódot a hívás alkalmazásba, majd kattints a hívás gombra. Ez a parancsikon kikapcsolja a hangpostát.
Kövesd a fent leírt lépéseket a használt telefon típusától függően, és élvezd a hívásvárakoztatás funkciót!
Íme, milyen előnyei lesznek:
A hívásvárakoztatás engedélyezésének előnyei
- nem maradsz le egyetlen fontos hívásról sem - ha a hívásvárakoztatás funkció aktív, akkor diszkrét hangjelzéssel értesít, ha egy második hívás is felvételre vár, így nem maradsz le egyetlen fontos beszélgetésről sem;
- rugalmasság - képes leszel új hívásokat fogadni vagy elutasítani anélkül, hogy befejeznéd a beszélgetést, amelyben már részt veszel;
- hívóid nem kapnak foglaltsági hangot, még akkor sem, ha egy másik beszélgetésben vagy éppen.
A hívásvárakoztatás funkcióval kapcsolatban még meg kell említenünk, hogy az a személy, aki megpróbál felhívni téged, miközben egy másik beszélgetésben veszel épp részt, nem fogja tudni, hogy a hívása tartásban van, hacsak nem néz a telefon képernyőjére, amikor megnyomta a hívás indítás gombot. A telefon kijelzőjén megjelenik egy üzenet (A hívás várakozik), amely a megjelenést követően egy másodperc múlva el is tűnik.
Ha ez az anyag hasznos volt számodra, oszd meg, hogy barátaid is tudják, milyen egyszerű a hívásvárakoztatás funkció aktiválása!